петак, 27. јануар 2017.

Belgrejvija - Džulijan Felouz

Knjiga koja je u prodaju izbačena pod reklamnom parolom "od scenariste serije Downton Abbey", mene nije privukla zbog toga, već zbog mog poštovanja i ljubavi za izučavanje XIX veka, a kako se na domaćem tržištu odavno nije pojavio neki kvalitetan roman smešten u viktorijansku eru, pomislio sam kako je ova knjiga baš ono što mi je bilo potrebno da upotpuni zimsku idilu.


Naslov originala: Belgravia
Žanr: istorijska fikcija, romansa, porodična priča, komedija manira
Glavni motivi: spletke i skandali, tajne, bogatstvo, društvene klase, ljubav

Uz sve one elemente tipičnog viktorijanskog romana, kakve bismo mogli očekivati od pisaca poput Čarlsa Dikensa: porodicu bez naslednika, ambiciozne trgovce, elitno društvo Londona, krcate balske dvorane, zaturene spise, prevrtljivu poslugu, privlačnog kockara i tajanstvene kupoposrednike, "Belgrejvija" predstavlja zanimljivo štivo, zanimljivo iako zaista stereotipno.
S obzirom na to da "Dauntonsku opatiju" nisam pratio, ne nalazim se u poziciji da u poredim koliko sličnosti, odnosno raslike ima između dva Felouzova rada.
Skoro sve vreme dok sam čitao knjigu, imao sam instiktivan utisak da bi cela priča bila za klasu bolja ukoliko bi tu bila reč o televizijskoj drami, koja bi prenela svu raskoš kostima i raskošnih salona više klase. Ovako, likovi su bili nedorečeni, bilo ih je suviše da bi se njihova celokupna priča do kraja isplela na formatu jedne prosečne knjige.
"Belgrejvija" vrvi dijalozima i neprekidnim pominjanjem imena i prezimena, često sa titulom, što je posle veoma kratkog vremena postalo zamorno i poslužilo samo kao nedopadljiv ukras; npr. "Moj gospodar, uvaženi lord Belasis, Peregrin Brokenherst, je rekao..:"


U romanu, s druge strane, ima i dosta zanimljivih elemenata: industrijalizacija iskazana kroz motive predionice pamuka, posledice vrtoglave želje za napredovanjem, kao i poetičnih i izbrušenih citata, većinom iz prvog poglavlja.
Sve u svemu, knjiga je zanimljiva iako jednolična, poglavlja se završavaju napeto, tako da želite da pročitate još, i ne bi smetalo da se pročita: samo nemojte da očekujete previše i bićete zadovoljni.

Izdavač: EvroBook
Ocena: 3,5/5

4 коментара:

  1. Gotovo uvek dajem prednost knjizi u poredjenju s televizijskom adaptacijom. Ipak, kako si naveo brojne dijaloge, neprestano pominjanje punih imena i titula, neubedljivo opisivanje kostima i prenošenje atmusfere tog perioda, mislim da bi mi se ekranizovano izdanje više dopalo. Kako sam neko ko nije baš izučio ovaj žanr, smatram da ima mnogo knjiga koje nisam pročitala, a dopale bi mi se više od ove koju si nam danas prestavio.
    Hvala ti puno na ovoj recenziji, divno odradjeno! Rečeno tačno toliko da se osoba zainteresuje, ili odbije od knjige u zavisnosti od toga šta voli i očekuje. :)

    bbooklovers.blogspot.com Kod mene danas antipreporuke. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti do neba, znaš koliko mi znači kompliment :)
      Zvuči zanimljivo, pogledaću.

      Избриши
  2. Iako sam veliki ljubitelj knjiga, nisam neko ko prefirira ovaj žanr književnosti. U svakom slučaju dopada mi se post, jako simpaticno je napisan.

    Gotičarka

    ОдговориИзбриши