субота, 11. фебруар 2017.

Tajanstvena zadovoljstva - Kejt Vilijams

Ljubiteljima ovog žanra, "Tajanstvena zadovoljstva" Kejt Vilijams, ako je sudeći prema kratkom sinopsisu, ovaj roman koji se odlikuje primesama trilera, gotskog romana i - moram napomenuti - psihološkog horora, može se učiniti kao jedan od kvalitetnijih predstavnika svoje klase.
Ako tome pridodamo i napetu atmosferu, izgleda da su stvoreni svi uslovi za savršen roman. Pa, čemu onda negativan utisak, o kome ćete čitati u narednih par redaka?
Zato što je knjiga sva u atmosferi, a nema dušu - mana preko koje se ne može preći.


Naslov originala: The Pleasures of Men
Žanr: krimi-triler, psihološki roman, horor, gotski roman, istorijska fikcija
Glavni motivi: serijski ubica, žrtve, odrastanje, mentalno zdravlje, London, halucinacije, prostitucija

Uvod i prva dva poglavlja su, za razliku od ostatka romana, relativno zanimljivo štivo, kvalitetno i promućurno postavljena "odskočna daska" za dalji razvoj fabule u ovom delu.
Međutim, rečenice bez smisla ili sa smislom, ali potpuno priglupim, kao i krajnje ponavljanje postojećih rečenica, fraza i reči počinju da se javljaju već negde oko kraja drugog poglavlja.
Sva atmosfera jeze, uz intrigantan podzaplet o tragičnoj prošlosti naše junakinje, Ketrin Sorgaj, koja pod nerazjašnjenim spletom okolnosti dolazi da živi kod ujaka, uspeva da već tu negde iščili i nestane, a sve zahvaljujući (ne)kvalitetu pisanja autorke.
Osećaj da je neko posmatra, nadgleda, proučava svaki njen pokret postaje učestao i već prepoznatljiv, što me je opet ispunilo nadom da možda neću dobiti kvalitetnu psihološku sliku žrtve, ali barem hoću solidan triler da zadovoljim svoj čitalački ukus.
Tada dolazimo do dela gde Ketrin, opsednuta mislima o Gospodaru Vrana - serijskom ubici oko koga se vrti ceo roman, iako se on ne pojavljuje sve do samog kraja - reši da izađe i obiđe mesto zločina, pod okriljem noći, kako bi dobila jasniju sliku o njegovom karakteru.


Naravno, treba napomenuti da ona planira da izađe sama, nezaštićena, nemoćna, u prljavi, poročni i prenaseljeni London, i da prođe kroz najgore radničke četvrti poznate po bedi i kriminalu. Več tada uspevam da shvatim da se ovaj roman ipak neće promeniti i da će biti neuverljiv do krajnjih granica.
Delovi u stilu "Pogledao me je. Želela sam da bežim. Želela sam da ostanem. Pomislim na krv" - ne samo da su krajnje plitko napisani, već ne uspevaju da izazovu čak ni željeni efekat. Nadalje, svašta se još izdešava, uglavnom neki beznačajni događaji ili retrospektivno pripovedanje.
Menjanje tačke gledišta od strane likova u romanu je bilo nepotrebno, i traljavo je izvedeno, a epilog, izgleda, služi tome da zadovolji čitaoce koji očekuju sapunjav kraj.

Ocena: 2/5
Izdavač: Vulkan
 

6 коментара:

  1. Prije nekog vremena sam skoro umjesto jedne po meni savršene knjige kupila ovu, i sad sam sretna zbog toga. Stvarno ne znam kako bih ja reagirala da sam ju kupila, ali znam da odlazi sa liste prioriteta. Uložit ću taj novac u neku bolju i zanimljiviju knjigu. Inače, jako mi je drago što si se vratio. ;)

    Fantastiko World

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno, Marija, pročitaj samo ako ne budeš imala baš ništa drugo na polici. I meni je drago, prija mi pisanje i to veoma. :)

      Избриши
  2. Drago mi je da vidim i negativne kritike i mišljenja o nekim knjigama. Na taj način vidim na šta drugi ljudi obraćaju pažnju kad čitaju, šta ih navede da im se nešto svidi ili ne svidi. Sve u svemu, sviđa mi se ovaj post i volela bih da čitam još ovakvih!

    Girly world

    ОдговориИзбриши
  3. Jako interesantan post. Ja sam veliki knjiski moljac i obozavam knjige a ovaj 'triler-horor' zanr mi je definitivno omiljeni tako da se ne mogu sloziti sa tobom. Meni se ova knjiga jako dopada. Smatram da knjiga sa ovakvom radnjom ne moze preterano imati 'dušu' i emocije. Tako da ne shvati pogresno ali ne delimo misljenje. Medjutim ipak mi se jako dopada post bas zbog toga sto sam procitala nesto drugacije.

    Gotičarka

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti na komentaru :) Nema veze, atmofsera je fantastična i to priznajem, ali likovi su takvi da ni za jednog ne mogu da se uhvatim, da ga zavolim, da me zainteresuje šta će mu se dogoditi. Svejedno poštujem i tvoje mišljenje, ja možda ne volim toliko gotičarenja. :D

      Избриши