четвртак, 26. јануар 2017.

Najbolje iz 2016.

Predstaviću vam 2016. čitalačku godinu u knjigama, najbolje i najgore naslove, šta mi se to dopalo, šta baš i nije, nove kupljene naslove, statistiku... Pa da počnemo!


Prema "Goodreads"-u, prošle godine sam pročitao tačno 43 knjige, što na prvi pogled možda i nije puno, ali ako se uzme u obzir da sam čitanje iskreno zavoleo tek negde oko februara, i nije loša brojka :)
Bilo je tu svakakvih naslova, od istorijske fikcije preko trilera, od romanse do naučne fantastike... svašta sam probao, pročitao, i uspeo da razlučim šta mi se dopada i sa čim želim da nastavim, a na šta više neću trošiti vreme.
Tako sam došao do zaključka da od Musoa, Robinsa i Amande Kvik nema nikakve vajde, pod uslovom da želite da pročitate nešto više od romana koji su, po mom mišljenju, daleko ispod proseka.


Najbolji naslovi:

  5. "Tajna devet soba", Džesi Berton (izuzetno dinamično i sadržajno delo istorijske fikcije, sa minijaturama, Amsterdamom, i dugo skrivanim porodičnim tajnama)
  
  4. "Poslednji begunac", Trejsi Ševalije (dirljiva i emotivna knjiga o radikalnim društvenim pokretima u Americi XIX veka, odbeglim robovima, i izborima koje svaki pojedinac mora da donese)

  3. "Pozovite babicu", Dženifer Vort (duhovit, pronicljiv i ličan memoar, po kome je snimljena i serija, a koji na najvedriji mogući način govori o nimalo naivnim temama, teškim vremenima i o tome kako sve ide lakše uz pozitivnu afirmaciju)

  2. "Carigradska proročica", M. D. Lukas (Otomansko carstvo, kočije, ružina vodica, magični realizam, i devojčica natprosečnih sposobnosti koja mora da se uhvati u koštac sa sudbinom; ovu knjigu planiram da pročitam barem još jedanput)

  1. "Davni sati", Kejt Morton (roman koji slavi raskoš i jednostavnost zapleta, gotski roman, bogatstvo pisane reči, mnoštvo motiva i metafora, uz napeto pripovedanje za potpun užitak)


To je najviše što mogu da vam predstavim, nadam se da vas je neka od ovih knjiga zainteresovala i da ćete je u budućnosti i pročitati, a od mene za njih dobijate samo najiskrenije preporuke. 😊


6 коментара:

  1. Super post Konstantine konacno nesto novo na blogu posle dugog vremena . Cestitam ti na uspehu , sto tice Musoa primetio sam da ti se nije dopao. Moje misljnje je da je Muso jedan od muskih odlicnih pisaca danasnjice ali verovatno treba svatiti njegov slil pisanja knjiga drugaciji koji sam ja licno vidjao i zanimljivo je da pise o romansama

    Ukoliko imas vremena , svrati i procitaj novi post na blogu

    booksdiar.blogpost.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno na čitanju, Mihajlo :)
      Naprotiv, shvatam ja njegov stil pisanja, ali mi suviše miriši na jeftine trilere, a i dosta su mu slični zapleti u knjigama, pa zato imam slabiji utisak :)
      Hoću, naravno.

      Избриши
  2. Ovo su odlični naslovi za početnika! Čitanje sam zavolela još početkom osnovne, i uglavnom sam se posvećivala avanturističkim romanima i naučnoj fantastici. Mogu reći da sam dosta dugo čitala te "tinejdžerske" i dečije knjige, iako sam uvidela da mi se većina njih ne dopada. Sada sam drugi razred srednje škole i obožavam da čitam, žalim što nisam bila redovna u tome ranije. tvoji izbori su odlični, tačnije, čine se takvim jer ih nisam pročitala. Istoriju volim van škole, ali nikada se nisam usudila za takav roman, no uskoro ću to promeniti sigurno! Takođe, tek sam nedavno shvatila koliko uživam u klasicima, a pored njih, krimići, misterije, trileri su mi odlični! Den Braun mi se baš dopao. Još uvek s vremena na vreme pročitam nešto što se ne može nazvati knjigom, ali eto, izmeniću i to, nadam se. Što se Musoa tiče, nakon što sam pročitala knjigu "Zato što te volim" bila sam oduševljena (ne volim ljubavne romane ukoliko nije reč o klasicima), ta knjiga mi je potpuno okej, ali, već nakon čitanja "Central Park" i "Možda nebo zna" uvidela sam da je dosta jednoličan i da su krajevi manje/više slični. Tako da, od njega više ništa. Da li čitaš Sidni Šeldona? Tu još uvek ne znam šta da mislim, "Pesak vremena" mi je bio u redu, "Krvna veza" je potrošeno vreme, a "Ništa nije večno" ni tamo ni ovamo. Tuu je i Agata Kristi koju sam baš zavolela u poslednje vreme, ali da ne dužim, pratiću naredne postove, pa ćemo komentarisati. Još jednom, izvini na ovako dugačkom komentaru.

    Ako želiš pogledaj moj blog o knjigama bbooklovers.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma kakvo izvinjavanje, nema bolje podrške od pažljivog čitaoca :)
      Ja sam dosta dugo voleo Džeronima Stiltona, i razne romane koji su baš za decu (naprimer "Redvol" B. Džeksa), a to sam promenio tek negde pre godinu-dve.
      Ne volim Šeldona, nekako se ne pronalazim u trilerima, ali od Agate Kristi sam pročitao preko 50 knjiga, skoro sve što je prevedeno na srpski. Njena omiljena mi je "Smrt dolazi na kraju", ako nisi, obavezno pročitaj - smeštena je u stari Egipat, ali ima i misterije, za mene pun pogodak :)

      Избриши
  3. Wow, ne znam zašto se žališ, pročitati 43 knjige za jednu godinu pored ostalih obaveza nije uopšte malo. Knjige koje si preporučio nisam čitala, ali sam se u posljednje vrijeme fokusirala na čitanje knjiga, pa ću neke od navedenih sigurno pročitati

    Delilah's Stories

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahah, pa da, nije loše, ali na letnjem raspustu sam se strašno ulenjio, tako da je u suštini moglo biti i više.
      Probaj bilo koju od navedenih, garantovano če ti se dopasti :)

      Избриши